GDPR

Oglądasz 5 wpisów - 1 z 5 (wszystkich: 5)
  • Autor
    Wpisy
  • #3689

    Czołem,

    może teraz warto było by zalożyć wątek o ochronie danych osobowych czyli GDPR – napisałem takie oto spostrzeżenie na ten temat i może kogoś zainteresuje? Uważam, że w Polsce stan jest całkiem dobry więc tp co tu napisałem do Polski odnosi się ciuykę mniej.

    https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6376397874451873792

    Pozdrawiam

    WF

    #3690
    Dominik TylczyńskiDominik Tylczyński
    Opiekun forum

    Cześć, nie jestem prawnikiem i nie analizowałem dokładnie tematu. Natomiast czuję przez skórę, że przepisy GDPR/RODO wprowadzone jednolicie w całej Unii Europejskiej są bardzo sensowne i logiczne. Sensowniejsze niż ustawa o ochronie danych osobowych. Jestem przekonany, że ten GDPR/RODO ustanawia po prostu ramy prawne dla reguł i zasad, które powinny być stosowane przez szanujące się i swoich kontrahentów/partnerów firmy.

    Natomiast w naszym pięknym kraju, o swoistej kulturze prawnej temat jest wprowadzany “a la polacca” – jest mnóstwo szumu medialnego, brak wyważonych opinii i wielkie pole do popisu dla wszelkich audytów i doradztwa. Miałem przyjemność brać niedawno udział w takim audycie. Jednym z pytań z obszaru SAP było dociekanie w jaki sposób jest zabezpieczony przepływ danych między bazą danych a systemem SAP ERP. Tak się zastanawiam czy to pytanie ma w ogóle sens w kontekście GDPR/RODO?

    Pozdrawiam

    Dominik

    #3691

    Domini, takie audyty są teraz wszędzie ale moja ocena jest odmienna od Twojej – to właśnie w Polsce przepisy te zostały już dosyć dobrze wprowadzone a najwyraźniej na Zachodzie zostały “olane” i teraz narasta fala histerii wywołanej tymi potencjalnymi karami- o tym własnie napisałem w tym artykule.