SAP Embedded Analytics zawiera bardzo bogatą bibliotekę gotowych aplikacji. Różnią się one jednak sposobem wyświetlania zawartości. W poprzednich artykułach przedstawione zostały:
- karty analityczne, które dostarczają całościowy wgląd informacyjny w różnych obszarach przedsiębiorstwa,
- komponenty w postaci gotowych raportów, które dają wgląd w różnej perspektywie
- narzędzia, które pozwalają na stworzenie własnej wielowymiarowej analizy.
Efektywność dostawy
W niniejszym artykule poznamy kolejny typ wizualizacji, ukryty pod kafelkiem „Efektywność dostawy”. Poniższy KPI przedstawia bieżącą wydajność dostaw z ostatnich trzech tygodni.
Rysunek 1. Delivery performance – efektywność dostawy
Powiązany raport wywoływany jest za pomocą powyższego wskaźnika KPI. Użytkownik otrzymuje szczegółowy wgląd dotyczący:
- zleceń klienta,
- średniej efektywności dostaw,
- porównania żądanego terminu dostawy z faktyczną datą dostarczenia.
Rysunek 2. Raport – Efektywność dostawy
Analytical List Page
Zawartość raportu wyświetlana jest za pomocą komponentu Analytical List Page, który oferuje analizę danych z możliwością ich drążenia. Raport składa się z dwóch podstawowych obszarów:
- nagłówek strony,
- obszar zawartości.
Rysunek 3. Analytical List Page
Filtry
Nagłówek zawiera dwa typy filtrów:
StandardowyRysunek 4. Analytical List Page standardowy filtr
WizualnyRysunek 5. Analytical List Page wizualny filtr
Obszar zawartości
Obszar zawartości – to kombinacja trzech różnych widoków:
WykresRysunek 6. Widok raportu w postaci wykresu
Użytkownik ma do dyspozycji kilka dodatkowych funkcji związanych m.in ze zmianami:
- typu wykresu:
Rysunek 7. Dostępna lista z wykresami
- domyślnych wymiarów, miar oraz możliwością definiowania filtrów lub sortowania danych
Rysunek 8. Modyfikacja raportu, sortowanie, filtrowanie
Tabela
Rysunek 9. Widok raportu w postaci tabeli
Podobnie jak wykres, użytkownik ma możliwość dodawania, usuwania pól wyświetlanych w tabeli. Dostępne jest również sortowanie i filtrowanie danych
Rysunek 10. Modyfikacja raportu, sortowanie, filtrowanie
oraz definiowania grupy informacji. Przykład Zleceniodawca:
Rysunek 11. Grupowanie danych
Kombinacja wykresu z tabelą z możliwością filtrowania danych na podstawie wybranej wartości na wykresie
Rysunek 12. Widok raportu w postaci wykresu i tabeli
Menu kontekstowe
Pamiętając, że transakcyjność powiązana jest z analityką, niektóre kolumny w tabeli mają dodatkowe polecenia, które z zachowaniem kontekstu przenoszą użytkownika do wybranej aplikacji analitycznej lub interfejsu transakcyjnego. Za przykład posłuży kolumna Zlecenia Klienta:
Rysunek 13. Zlecenie klienta – menu kontekstowe
Zaznaczenie numeru Zlecenia Klienta wyświetli menu z trzema możliwościami przejścia (rys. 14). Poniżej przykład przejścia do interfejsu transakcyjnego za pomocą polecenia „Display Sales Order”
Rysunek 14. Interfejs transakcyjny – Zlecenie sprzedaży
Innym przykładem jest przejście do danych podstawowych na temat Zleceniodawcy. Kliknięcie nazwy zleceniodawcy powoduje przejście do poniższego okna:
Rysunek 15. Zleceniodawca – dane podstawowe
Ostatnim przykładem jest kolumna Materiał:
Rysunek 16. Kolumna Materiał – menu kontekstowe
Zaznaczając materiał i wybierając z menu polecenie „Manage Product Master Data” użytkownik przeniesiony zostanie do aplikacji z danymi podstawowymi produktów.
Rysunek 17. Materiał – dane podstawowe