Przewodnik po SAP Embedded Analytics – część IV

SAP Embedded Analytics zawiera bardzo bogatą bibliotekę gotowych aplikacji. Różnią się one jednak sposobem wyświetlania zawartości. W poprzednich artykułach przedstawione zostały:

  • karty analityczne, które dostarczają całościowy wgląd informacyjny w różnych obszarach przedsiębiorstwa,
  • komponenty w postaci gotowych raportów, które dają wgląd w różnej perspektywie
  • narzędzia, które pozwalają na stworzenie własnej wielowymiarowej analizy.

Efektywność dostawy

W niniejszym artykule poznamy kolejny typ wizualizacji, ukryty pod kafelkiem „Efektywność dostawy”.  Poniższy KPI przedstawia bieżącą wydajność dostaw z ostatnich trzech tygodni.

Rysunek 1. Delivery performance – efektywność dostawy

 

Powiązany raport wywoływany jest za pomocą powyższego wskaźnika KPI. Użytkownik otrzymuje szczegółowy wgląd dotyczący:

  • zleceń klienta,
  • średniej efektywności dostaw,
  • porównania żądanego terminu dostawy z faktyczną datą dostarczenia.

Rysunek 2. Raport – Efektywność dostawy

Analytical List Page

Zawartość raportu wyświetlana jest za pomocą komponentu Analytical List Page, który oferuje analizę danych z możliwością ich drążenia. Raport składa się z dwóch podstawowych obszarów:

  • nagłówek strony,
  • obszar zawartości.

Rysunek 3. Analytical List Page

Filtry

Nagłówek zawiera dwa typy filtrów:

StandardowyRysunek 4. Analytical List Page standardowy filtr

WizualnyRysunek 5. Analytical List Page wizualny filtr

Obszar zawartości

Obszar zawartości – to kombinacja trzech różnych widoków:

WykresRysunek 6. Widok raportu w postaci wykresu

Użytkownik ma do dyspozycji kilka dodatkowych funkcji związanych m.in ze zmianami:

  • typu wykresu:

Rysunek 7. Dostępna lista z wykresami

 

  • domyślnych wymiarów, miar oraz możliwością definiowania filtrów lub sortowania danych

Rysunek 8. Modyfikacja raportu, sortowanie, filtrowanie

Tabela

Rysunek 9. Widok raportu w postaci tabeli

 

Podobnie jak wykres, użytkownik ma możliwość dodawania, usuwania pól wyświetlanych w tabeli. Dostępne jest również sortowanie i filtrowanie danych

Rysunek 10. Modyfikacja raportu, sortowanie, filtrowanie

 

oraz definiowania grupy informacji. Przykład Zleceniodawca:

Rysunek 11. Grupowanie danych

 

Kombinacja wykresu z tabelą z możliwością filtrowania danych na podstawie wybranej wartości na wykresie

Rysunek 12. Widok raportu w postaci wykresu i tabeli

Menu kontekstowe

Pamiętając, że transakcyjność powiązana jest z analityką, niektóre kolumny w tabeli mają dodatkowe polecenia, które z zachowaniem kontekstu przenoszą użytkownika do wybranej aplikacji analitycznej lub interfejsu transakcyjnego. Za przykład posłuży kolumna Zlecenia Klienta:

Rysunek 13. Zlecenie klienta – menu kontekstowe

 

Zaznaczenie numeru Zlecenia Klienta wyświetli menu z trzema możliwościami przejścia (rys. 14). Poniżej przykład przejścia do interfejsu transakcyjnego za pomocą polecenia „Display Sales Order”

Rysunek 14. Interfejs transakcyjny – Zlecenie sprzedaży

 

Innym przykładem jest przejście do danych podstawowych na temat Zleceniodawcy. Kliknięcie nazwy zleceniodawcy powoduje przejście do poniższego okna:

Rysunek 15. Zleceniodawca – dane podstawowe

 

Ostatnim przykładem jest kolumna Materiał:

Rysunek 16. Kolumna Materiał – menu kontekstowe

 

Zaznaczając materiał i wybierając z menu polecenie „Manage Product Master Data” użytkownik przeniesiony zostanie do aplikacji z danymi podstawowymi produktów.

Rysunek 17. Materiał – dane podstawowe

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.