SAP dla początkujących, cz. III – struktury organizacyjne (MM)

Nawiązując do poprzedniej części artykułu, przypomnę iż podczas nauki systemu SAP ERP, bardzo ważnym elementem jest obserwacja procesów zachodzących w systemie z jednoczesną obserwacją sytuacji rzeczywistej na hali logistycznej lub produkcyjnej. Dużym ułatwieniem jest umiejętność rozróżnienia dokumentów tworzonych na różnych etapach procesu, przez różne jednostki organizacyjne w strukturze przedsiębiorstwa. Druga sprawa to zrozumienie jaki wpływ i jakie dane podstawowe przyczyniają się do takiego a nie innego zachowania systemu. Podczas obserwacji systemu, największą przeszkodą (co może wszystkich zdziwić), nie jest brak znajomości transakcji – to przychodzi z czasem. Większym problemem jest brak znajomości struktury firmy i jej odzwierciedlenia w systemie.

Zrozumienie struktury pozwoliło na wysnucie logicznych wniosków typu, skąd się bierze zlecenie produkcyjne, zlecenie sprzedaży i czym to się różni od np. zlecenia przeniesienia czy jego zapotrzebowania. Lub nieco z innej beczki: czym się różni ruch WM od MM? itd., itd. Nie trudno więc zgadnąć, że to właśnie elementy struktury przedsiębiorstwa będą tematem tej części 🙂

Treść dostępna dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się login aby uzyskać pełny dostęp.

Zapewne przyglądając się rysunkowi trzeciemu stwierdziłeś, iż istnieją w nim elementy, które nie zostały tutaj opisane. To są elementy danych podstawowych, które są niezbędne do wykonania jakiekolwiek procesu związanego z ruchem materiału. Te elementy również zostaną przedstawione w odrębnym artykule.

Jeśli po przeczytaniu artykułu czujesz niedosyt to więcej o strukturach organizacyjnych przedsiębiorstwa możesz znaleźć tutaj: SAP HELP…

 

 

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.